Teoria magii. Pentagram w kole.
Teoria magii. Chociaż magia była często praktykowana sama w sobie, była również częścią różnych religii. Często religie takie jak Voodoo, Santeria i Wicca są błędnie przedstawiane jako nic więcej niż formy magii lub czarów. Magia jest częścią tych religii, ale ich nie definiuje, podobnie jak modlitwa i post mogą być częścią innych religii.
Szamański kontakt ze światem duchowym wydaje się być niemal powszechny w społecznościach plemiennych. Przykłady, to plemiona aborygeńskie w Australii, plemiona Maorysów w Nowej Zelandii , plemiona lasów deszczowych w Ameryce Południowej, plemiona buszu w Afryce i starożytne pogańskie grupy plemienne w Europie. Powszechnie spekuluje się, że starożytne malowidła naskalne we Francji są wczesnymi magicznymi formułami, przeznaczonymi do udanych polowań.
Magia w tradycji ludowej
Magia tradycyjna lub ludowa jest przekazywana z pokolenia na pokolenie. Nie powiązana oficjalnie z żadną religią, magia ludowa obejmuje praktyki takie jak używanie podków na szczęście lub zaklęć odpędzających złe duchy. Pow-wow to magia ludowa powszechnie praktykowana przez Holendrów z Pensylwanii, która obejmuje amulety, zioła i użycie znaków szesnastkowych.
Teoria magii
Podczas gdy niektóre zorganizowane religie popierają magię, inne uważają, że każdy rodzaj magicznej praktyki jest zły. Na przykład chrześcijaństwo i islam potępiają wróżbiarstwo i inne formy magii jako pochodzące od diabła. W przeciwieństwie do większości praktyk magicznych, religie te opowiadają się za podporządkowaniem woli sile wyższej ( Bogu ).
Znany antropolog Bronisław Malinowski napisał w 1913 roku Rolę magii i religii , opisując rolę, jaką magia odgrywa w społeczeństwach. Według Malinowskiego magia umożliwia prostym społeczeństwom sprawowanie kontroli nad środowiskiem naturalnym; rolę, którą w bardziej złożonych i zaawansowanych społeczeństwach pełni technologia .