Pozytywna wizualizacja, część druga

Wizualizacja. W 1988 roku psycholog Shelley Taylor odkryła, że ​​studenci, którzy wizualizowali konkretne działania wymagane do uzyskania wysokiej oceny (np. siedzenie przy biurku i przeglądanie notatek z wykładów), poprawili swoje wyniki w porównaniu z tymi, którzy po prostu wizualizowali, że otrzymują wysoką ocenę na koniec ich egzaminy.

Lekcja? Nie przechodź do końca. Kiedy angażujesz się w pozytywną wizualizację, pozwól, aby cały film odtwarzał się w twoim umyśle, aż do końca. Wyobraź sobie, że podejmujesz działania, które są zalecane w Twoich ulubionych książkach o samodoskonaleniu . W końcu to działania prowadzą do rezultatów.

Być specyficznym…

Scenariusze, które sobie wyobrażasz, powinny być konkretne i obejmować jak najwięcej zmysłów. W sporcie obrazy mentalne to coś więcej niż tylko doświadczenie wizualne. Wielu sportowców dodaje ruchy fizyczne, aby przewidzieć ruchy nadchodzącego występu.

Pamiętaj o tym podczas korzystania z wizualizacji. Postaraj się stworzyć szczegółowy obraz mentalny, tak jakby proces miał miejsce właśnie teraz. Zaangażuj jak najwięcej z pięciu zmysłów. Co masz na sobie? Co jest wokół ciebie? A Co czujesz? Co czujesz, smakujesz i słyszysz?

Wizualizacja. Ćwicz często…

Podczas gdy niektórzy ludzie mają zdolność zamykania oczu i natychmiastowego przywoływania żywych obrazów mentalnych, dla wielu z nas jest to umiejętność, którą należy rozwijać z czasem. Aby doświadczyć potężnych efektów wizualizacji, twoja praktyka musi być spójna.

Znajdź czas, który możesz regularnie przeznaczyć na wizualizację. Jeśli to możliwe, codziennie o tej samej porze. Idealny czas na ćwiczenie wizualizacji to poranek, zaraz po przebudzeniu. W tej chwili umysł jest nadal nieco klarowny, co ułatwia formułowanie obrazów mentalnych.

Oczywiście wizualizacja to umiejętność umysłowa, która wymaga skoncentrowania się na tworzeniu i kontrolowaniu obrazów, co może być męczące na początku. Dlatego najlepiej jest rozpocząć naukę obrazowania od wizualizacji wysokiej jakości obrazów przez krótki czas, a następnie stopniowo wydłużać czas, gdy poczujesz się bardziej komfortowo.

Podsumowując, pozytywna wizualizacja to technika, która fizjologicznie dostraja cię do kroków potrzebnych do osiągnięcia pożądanego rezultatu, zwiększając prawdopodobieństwo sukcesu. Umieszczając proces w naszej podświadomości, wdrażamy bardziej holistyczne podejście do wyznaczania celów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.