Magia w Hinduizmie. Dobrym przykładem tantry ludowej jest mały podręcznik zwany Tantrą Dakini. Jest napisany w języku bengalskim, chociaż zawiera wiele mantr sanskryckich i jest używany przez miejscowych uzdrowicieli tantrycznych. Zawiera różne instrukcje, jak zaczarować ludzi, leczyć różne ukąszenia, jak radzić sobie z duchami i czarownicami. A także praktyki zdobywania vak siddhi, aby wszystko, co powie praktykujący, było prawdą.
Magia w Hinduizmie
W Indiach od dawna praktykowano uzdrawianie z wiary. Atharva Veda odnosi się do wielokrotnego używania amuletu. Amulet to rzecz święta naładowana siłą ducha. Amulety mogły nie tylko leczyć, ale także chronić noszącego przed wszelkimi złymi konsekwencjami. Ogromne znaczenie miały materiały użyte do budowy takich amuletów, a także pewne przygotowania i przestrzeganie rytualnych formalności. Amulety z ryżu miały zapewnić noszącemu długie życie, a dla ochrony przed opętaniem przez demony należało nosić drzazgi z dziesięciu świętych drzew. Opętanie przez ducha ma również do odegrania bardzo istotną rolę w dziedzinie uzdrawiania wiarą.
Opętania
Większość opętania ma miejsce we wtorki i soboty, chociaż w niektórych wioskach takie zjawiska występują w piątki lub poniedziałki. Bhar Haoya jest rodzajem opętania transu, typowo biernego doświadczenia, w którym medium otwiera swoje ciało. Aby oczekiwana istota duchowa mogła wejść do niego i wyrazić się przez nie, zwykle za pomocą organów wokalnych medium. Media podkreślają, że „nic nie będzie skuteczne bez wiary, ani nawet najlepszych lekarzy. Ale przy wystarczającej wierze można wyleczyć się zwykłą wodą ”. Inne media nie muszą wchodzić w trans opętania, ponieważ mogą leczyć dyskomfort przy pomocy uzdrawiających duchów. Wydaje się, że ci duchowi uzdrowiciele potrafią rozpoznać chorobę pacjenta po prostu patrząc na niego. Jednak trudno jest potwierdzić, czy ci uzdrowiciele mogą rzeczywiście leczyć pacjentów.
Maya jest ważnym elementem w historii religii Indii, zasadniczo oznaczającym „magię”. Bardzo często w Wedach słowo maya oznacza stworzenie prawdziwej, materialnej formy, czy to ludzkiej, czy nie-ludzkiej, za pomocą której twórca tej formy ukazuje swoją niezrozumiałą moc. Maya jest siłą neutralną. Używany przez bogów jest siłą dobra, chociaż w środowisku ludzkim maya może ulec degeneracji w oszustwo lub iluzje. Maya może być wykorzystywana przez czarowników do prezentowania się w przebraniu dzikich zwierząt, tak jak wtedy, gdy demon Marica konfrontuje Ramę i jego towarzyszy w postaci gazeli w Ramajanie. W Jatakas opisano braminów, którzy działają jako czarownicy. Potrafią stworzyć deszcz drogocennych kamieni, znają języki zwierząt, rozumieją naukę o przywoływaniu demonów i duchów oraz chronią przed chorobami i ukąszeniami węży.